środa, 1 kwietnia 2009

Piłka dla Kacperka :)


Kilka dni temu mój syn Patryk był na imieninach u kolegi,który trenuje namiętnie piłkę nożna,postanowiłam zrobić małemu zawodnikowi odpowiedni tort-Piłkę

Upiekłam biszkopt wedlug przepisu Dorotki

8 jaj
15 dag mąki
15 dag cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
1 budyń śmietankowy
1/2 opak. proszku do pieczenia ( kopiata łyżeczka)
szczypta soli
łyżeczka startej skórki z cytryny ( wcześniej cytrynę dokładnie oczyścić)

1. Oddzielić białka od żółtek
2. Do białek dodać szczyptę soli , ubić na sztywną pianę
3. Nadal ubijać dodając cukier i cukier waniliowy
4. Żółtka dodać do piany z białek i delikatnie wymieszać drewnianą łyżką
5. Mąkę , proszek i budyń przesiać .Dodać do masy i delikatnie wymieszać. Na końcu dodać skórkę z cytryny
6. Tortownicę o średnicy 28 cm. wysmarować tłuszczem i posypać bułka tartą.
7. Piec około 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st.

Następnie od spodu nacięłam biszkopt i wyjęłam środek wszystko wysmarowałam bita śmietaną i przełożyłam bananami przykryłam biszkoptem ze środka i kolejna warstwa śmietany i bananów. Mam nadzieje,ze torcik smakował :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz