środa, 22 kwietnia 2009

Sernik


Tym razem zmodyfikowałam przepis Dorotki i zrobiłam sernik z rodzynkami zamiast orzechów i polałam go czekoladą zamiast sosu butterscotch.Wyszedł pyszny tylko fotka kiepska :)
Podaje oryginalny przepis.

Składniki na spód:

  • 150 g ciastek digestive w ciemnej czekoladzie
  • 50 g masła, roztopionego
Ciastka rozdrobnić blenderem lub wałkiem, wymieszać z roztopionym masłem. Tortownicę o średnicy 20 cm wyłożyć papierem, ciastka wcisnąć w dno, schłodzić pół godziny w lodówce.

Składniki na masę serową:

  • 500 g sera twarogowego śmietankowego lub kremowego (u mnie: quark)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 80 g drobnego cukru (caster sugar)
  • 2 jajka
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 60 g orzechów pekan (można zastąpić włoskimi), podpieczonych i posiekanych
Wszystkie składniki ubić mikserem, na końcu wmieszać mąkę i posiekane, podpieczone orzechy. Wyłożyć na ciasteczkowy spód. Piec w temperaturze 160ºC przez 45 minut.

Składniki na butterscotch:

  • 40 g ciemnego brązowego cukru
  • 40 g masła
  • 1 łyżka śmietany kremówki

Sos butterscotch zrobić roztapiając wszystkie składniki w małym garnuszku, do gładkości (będzie szybko gęstniał), wyłożyć na upieczony już sernik.

Sernik przed podaniem schłodzić w lodówce przez 3 godziny lub najlepiej całą noc.

Smacznego :)

Uwaga: sernik jest niski, jeśli macie większą tortownicę, składniki trzeba podwoić (i trochę dłużej piec, sernik powienien być ścięty na środku).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz