środa, 18 marca 2009

Tort imieninowy dla mojej mamy Krystyny


Piekłam tort na imieniny dla mojej mamy,wyszedł pyszny dzięki kremowi z pijanymi śliwkami. :)
Upiec biszkopty.

Masa nutellowo-śliwkowa:

500 g suszonych , miękkich śliwek kalifornijskicj
250 ml wódki

Dzień wcześniej, przed zamiarem zrobienia ciasta, śliwki należy pokroic na małe kawałeczki i zalac 200 ml wódki. Trzymac w szczelnie zamkniętym naczyniu, co jakiś czas potrząsając nim.

250 g masła
230 g nutelli (o takiej gramaturze kupiłam słoiczek)

Utrzec masło i wciąż ucierając dodawac stopniowo nutelle. Śliwki przełożyc na sitko aby odsączyc z nadmiaru alkoholu ( z moich nic się nie odsączyło, wypiły wszystko). Dodac śliwki do masy nutellowej i wymieszac.
Z pozostałej ilości wódki, wymieszanej z wodą, sokiem z cytryny i odrobiną cukru, nasączyc biszkopt.
Na biszkopt wyłożyc masę nutellowo-śliwkową.

Przepis pochodzi od Krystyny9 z forum cincin.
Dodatkowo dałam jeszcze na masę śliwkową bitą śmietanę. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz